
Citi Pénzügyi Oktatási Program
Projekt partner: Citi Magyarország
Célcsoport: középiskolás diákok
Célkitűzés: vállalkozói és pénügyi kompetenciák fejlesztése
Roadshow
Citi Roadshow 2015
A 2014 / 15 – ös tanévben 26 általános iskola csatlakozhatott az idei Citi Pénzügyi Oktatási Iskolatámogatási programba, amely a Citi Magyarország és a Junior Achievement Magyarország (JAM) Alapítvány közös pénzügyi és gazdasági képességfejlesztő programja 2001 óta. A csatlakozott intézmények közül 7 iskola került kiválasztásra, melynek keretein belül az intézmények diákjai interaktív játékokon keresztül bővíthették gazdasági és vállalkozási ismereteiket.
Az interaktív nap keretében a felső tagozatos diákok 5 állomáson vehettek részt, ahol különböző témákat dolgoztak fel, amelyek majd a későbbi életük során fontosak lehetnek.
Az állomásokon az alábbi kérdésekre keresték a választ:
1. Vigyázz, építési terület!
Szembe tudsz – e nézni a kihívásokkal? Mennyire tudsz csapatban dolgozni? Elég kreativitással rendelkezel?
2. Médiafogyasztók
Ismered – e a reklámokat? Mennyire vagy befolyásolható? Rád is hatnak a média reklámfogásai? Megérted – e a hírek üzenetét és hatását az életünkre?
3. Családi költségvetés
Mi az, hogy szükség? Mi az, hogy igény? Kell ez nekem? Hogy osztod be a pénzedet? Mi kell egy családnak?
4. Senki többet…
Ismered az értékeidet? Mi szükséges ahhoz, hogy sikeres felnőttek legyünk? Pénz? Tudás? Szerencse?
5.Tőzsdecápák
Mi a tőzsde? Kipróbálnád magad, mint befektető? Milyen a viszonyod a pénzhez? Biztonságra törekedsz? Vakmerő vagy? Megéri – e kockáztatni?
A nap nem csupán a diákok számára szolgált új élményekkel és tapasztalatokkal, hanem a pedagógusok is lelkesen kísérték figyelemmel a rendhagyó foglalkozásokat.
Ezúton köszönjük mindenkinek, hogy segítettek a program megvalósításában! További sok sikert kívánunk mindenkinek a gazdasági tanulmányaihoz.
Harmadik állomás
Kastélydombi Általános Iskola
2015. április 17.
Visszajelzések
- “Emberi értékekről és a reklámok mögöttes tartalmáról tanultam”
- “Lehet csapatban dolgozni és megbízni a másikban”
- “Jól kell bánni a pénzzel és elővigyázatosnak kell lenni”
- “Mindig csak annyit vállaljak, amit el is tudok végezni”
Második állomás
Ráckevei Árpád Fejedelem Általános Iskola
2015. április 14.
Visszajelzések
- “A pénzt nem csak nyerni, hanem veszíteni is lehet”
- “Megtanultam, hogy óvatosan kell bánni a pénzzel”
- “Nem a pénz boldogítja az embert, hanem A BARÁTSÁG”
- “Oda kell figyelni mire költjük a pénzt”
Első állomás
Újpesti Bene Ferenc Általános Iskola
2015. március 9.
Visszajelzések
- “A mai nap folyamán sok olyan dolgot tanultam meg, amelyek fontosak lehetnek az életben”
- “Megtanultam, hogy nem kell egyszerre elköltenem az összes pénzem”
- “Bánj jól a pénzzel”
- “A mai napon hallottam a takarékoskodásról, reklámok
veszélyeiről és a valódi értékekről is”
Új tanév, újra Citi
Az idei tanév beköszöntével újra beindul a Citi Pénzügyi Oktatási Program az ország 26 iskolájában. Az iskolák a technikai felszerelésen kívül lehetőséget kaptak a „Vállalkozói kompetencia fejlesztése a közoktatásban” c. továbbképzés elvégzésére.
A képzésre jelentkező pedagógusok decemberben részt vehettek a 40 órás továbbképzésen, melyen újszerű módszerekkel, feladatokkal ismerkedhettek meg. A képzés célja, hogy a résztvevőkben kialakuljon egyfajta vállalkozói szemlélet, amely lehetővé teszi, hogy munkájuk során a tanulók vállalkozó kompetenciáját kialakítsák, fejlesszék. A képzésben részt vevők a szükséges elméleti ismeretek mellett elsősorban olyan módszereket gyakoroljanak be, amelyek lehetővé teszi számukra a vállalkozási és gazdasági ismeretek élményszerű oktatását.
Továbbá a pedagógusok megismerkedhettek a JAM diákoknak szóló gazdasági programjaival, többek között a Diákvállalkozás programmal.
A továbbképzés során megismert módszereket, ismereteket a képzést elvégző pedagógusok a tavaszi félévben továbbadják diákjaiknak.
Örömünkre szolgált, hogy ismét egy lelkes tanárgárdát készíthettünk fel a gazdasági oktatás megvalósítására.
Néhány visszajelzés a képzésen résztvevőktől:
- „Nagyon tetszett a képzés gyakorlatiassága, így könnyebben fogom tudni alkalmazni a saját munkámban”
- „Nem gondoltam volna, hogy vannak ilyen motiváló játékok, amik a vállalkozói kompetenciát fejlesztik. A játékot a gyerekek is élvezik, így sokkal könnyebben és gördülékenyebben megy a tanulás”
- „A játékok nagyon üdítőek voltak, a gyerekekkel így könnyű lesz megtanítani olyan gazdasági ismereteket, amik egyébként nehezen érthetőek és magyarázhatóak”
- „Megpróbáltuk milyen „csinálni”, hogy tudjuk „csináltatni”.”
- “Módszertanilag sok minden a segítségemre lesz az órámon”
- „Jó motivációt, ötleteket kaptam. Köszönöm”
Projektort és laptopot hozott a Mikulás
A Citi Pénzügyi, Oktatási Program keretében a csatlakozott iskolák projektort és laptopot kaptak.
A Citi bank által támogatott program keretében az iskolák 710 000 Ft érétkű pénzügyi – oktatási csomagot kaptak, ami tartalmazta a laptopot és projektort, a JAM tankönyveit és munkafüzeteit és az ingyenes pedagógusképzést.
Köszönjük a képeket az iskoláknak!
Az iskolák honlapján megjelent beszámoló elérhetőek: itt
További 8 ezer kisdiák vesz részt az idei Citi Pénzügyi Oktatási Programban
A program a Citi Alapítvány 85 ezer dolláros adományával folytatódik
Országszerte további 8 ezer felső tagozatos diák tanulhat a korszerű oktatóanyagokból abban a 26 általános iskolában, amely részt vesz az idei Citi Pénzügyi Oktatási iskolatámogatási programban, amely a Citi Magyarország és a Junior Achievement Magyarország (JAM) Alapítvány közös pénzügyi és gazdasági képességfejlesztő programja 2001 óta.
A Citi Magyarország a programhoz csatlakozó iskolák számára korszerű technológián alapuló, innovatív oktatási stratégiákat és tananyagokat tesz elérhetővé a képzés támogatására. Ezek első sorban a családi költségvetés, a bevételek és költségek, a hitelek és kockázatok, a megtakarítások és befektetések, a kínálat és szükségletek, a piac és verseny koncepcióival ismertetik meg a kisdiákokat, érdekes és interaktív játékokon keresztül. A tananyagokat a Junior Achievement úgy fejlesztette ki, hogy azok igazodjanak a tanulók igényeihez és a korosztály befogadóképességéhez, és egyben tükrözzék a mai magyarországi viszonyokat. Mindemellett folyamatos mentori munka is támogatja az iskolákat a program sikeres megvalósításában.
A diákok a tanév végén egy játékos vetélkedő keretében mérhetik össze pénzügyi – gazdasági tudásukat és tehetik próbára a program során kialakított készségeiket.
Az idei 85 ezer dolláros adománnyal együtt a Citi Alapítvány az elmúlt 14 évben eddig összesen 1,4 millió dollárral támogatta ezt a programot Magyarországon, így 416 iskolában több mint 161 ezer kisdiák tanulhat a modern pénzügyi – gazdasági tananyagokból.
Gergely Orsolya, a JAM ügyvezető igazgatója elmondta: „Nagyon örülünk, hogy a Citi Magyarországgal együttműködve folytathatjuk ezt a sikeres programot. A diákok most még nem is tudják felmérni, hogy nem csupán egy egyszeri ajándékot kaptak. Ez a program sokkal inkább lehetőség a kisdiákoknak arra, hogy olyan ismereteket és készségeket sajátíthassanak el például a tudatos pénzkezelés, a döntéshozatal, a problémamegoldás, a csapatmunka vagy a tárgyalás terén, amelyek nagyban hozzájárulhatnak későbbi sikereikhez. Az elmúlt több mint tíz évben a programhoz csatlakozott intézmények tanulói eredményesen használják a megszerzett „életre való tudást”, ahogyan ezt a szülői és tanári visszajelzések is igazolják.”
A programban résztvevő iskolák a 2014 – 2015 – ös tanévben:
1.Móra Ferenc Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
2.Virányos Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
3.Bárczi Géza Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
4. Újpesti Bene Ferenc Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
5.Gyulai István Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
6.Kosztolányi Dezső Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
7.Kispesti Erkel Ferenc Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
8.Szárcsa Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
9.Budapest VII. Kerületi Baross Gábor Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
10.Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakközépiskola és Diákotthon – képek – sajtómegjelenés
11.Ráckevei Árpád fejedelem Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
12.Százhalombattai 1. Számú Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
13.Herman Ottó Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
14.Ritsmann Pál Német Nemzetiségi Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
15.Székesfehérvári Táncsics Mihály Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
16.Budapest XVI. Kerületi Táncsics Mihály Általános Iskola és Gimnázium – képek – sajtómegjelenés
17.Érdligeti Általános Iskola –képek – sajtómegjelenés
18.Szentistvántelepi Általános Iskola
19.Budapest XXI. Kerületi Kölcsey Ferenc Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
20.Zipernowsky Károly Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
21.Bakáts Téri Ének – Zenei Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
22.Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, EGyMI, Nevelőotthona és Kollégiuma – képek – sajtómegjelenés
23.Kastélydombi Általános Iskola
24.Újbudai Petőfi Sándor Általános Iskola
25.Ócsai Halászy Károly Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
26.Kőbányai Harmat Általános Iskola – képek – sajtómegjelenés
Újabb tanárok fejleszthetik vállalkozói kompetenciájukat
A 2014 – 2015 – ös tanév beköszöntével újra beindult a Citi Pénzügyi Oktatási Program Magyarország 26 általános iskolájában.
A résztvevő iskolák a technikai eszközökön túl lehetőséget kaptak arra is, hogy egy kiválasztott pedagógus elvégezze az akkreditált „Vállalkozói kompetenciák fejlesztése a közoktatásban” elnevezésű 40 órás tanár továbbképzést. A képzés célja, hogy a résztvevőkben kialakuljon egyfajta vállalkozói szemlélet, amely lehetővé teszi, hogy munkájuk során a tanulók vállalkozó kompetenciáját kialakítsák, fejlesszék. A képzésben részt vevők a szükséges elméleti ismeretek mellett elsősorban olyan módszereket gyakoroljanak be, amelyek lehetővé teszi számukra a vállalkozási és gazdasági ismeretek élményszerű oktatását.
A képzésekről hazatérő tanárok feladat pedig, hogy a tavaszi félév során továbbadják a diákoknak az itt megszerzett tudást.
Örömünkre szolgált, hogy újabb lelkes gárdát készítettünk fel a gazdasági oktatás játékos megvalósítására.