NN – Társadalmi Innovációs Verseny

Projekt partner: NN Biztosító

Időtartam: 2017. október- 2018. június

Célcsoport: középiskolai tanulók

Célkitűzés: Társadalmi problémák iránti érzékenyítés, újszerű látásmód kialakítása, innovatív ötletek kidolgozása

Projekt koordinátor: Melter Helga

Elérhetőség: melter.helga@ejam.hu, 30/996-0359

Az immár harmadik éve futó nemzetközi verseny célja, hogy a diákok gyakorlati példákon keresztül ismerkedjenek meg a társadalmi vállalkozás, innováció fogalmával, majd saját ötletüket fejlesztve segítsünk nekik úttörőkké válni a társadalmi problémák leküzdésében.

A hazai versenyhez az NN Biztosító csatlakozik szakmai támogatóként.

Miért érdekes ez a program ?

A Társadalmi Innovációs Verseny, amint azt a neve is elárulja több területen is támogatja a  fiatalok készségeinek és ismereteinek fejlesztését: érzékenyíti őket a körülöttük lévő társadalmi problémák felismerése iránt, segíti őket újszerű látásmód, innovatív ötletek kidolgozásában valamint szakmai mentorok közreműködésével ismerhetik meg egy üzleti ötlet kidolgozásának folyamatát.

Így saját ötletük fejlesztése során ismerhetik meg azokat a problémákat, döntéshelyzeteket, melyekkel a vállalkozók szembesülnek.

A verseny menete:

1. forduló: 2017. október – 2018. február között: Ismerkedés a társadalmi vállalkozásokkal és saját üzleti ötlet létrehozása. A Társadalmi Innovációs Roadshow eseményeken a programba jelentkező középiskolákba látogattunk el. A roadshow esemény az alábbi forgatókönyv szerint valósult meg:

1×45 perces interaktív előadás, ahol a fiatalok megismerkedhetnek egy hazai sikeres társadalmi vállalkozóval.

2×45 perc program részletes bemutatása és a kiválasztott társadalmi problémára a csapatok üzleti ötleteinek kidolgozása.

1×45 perc csapatok regisztrálása, ötletek feltöltése az online felületre.

2. forduló: Üzleti ötletek fejlesztése. 2018. március – április között.

A legjobb 20 ötlet beküldői tovább fejleszthetik az ötletüket az NN Biztosító önkéntes mentoraival együttműködve.

3. forduló: Hazai döntő. 2018. május 31.

A legjobb 3 ötletet kidolgozó csapatok tagjai prezentálják ötleteiket a szakmai zsűri előtt. Értékes díjakat kapnak a csapattagok és felkészítő pedagógusaik egyaránt.

2018. június 19. nemzetközi online döntő

A legjobb hazai csapat képviseli Magyarországot a nemzetközi online döntőn.

A program előnyei: A fiatalok személyes úton ismerkedhetnek meg a társadalmi vállalkozás fogalmával illetve magával a vállalkozói léttel, szemléletmóddal. A saját üzleti ötlet kidolgozása, vállalati önkéntessel közös fejlesztése gyakorlati ismertekkel, tapasztalatokkal gazdagítja a diákokat. A tapasztalati tanulás során pedig megismerik az üzleti terv kidolgozásának alapvető lépéseit. Nem utolsó sorban pedig kitűnő lehetőség az oktatás és az üzleti szféra összekapcsolására egy közös projektmunka kapcsán.

A 2017/2018 – as évben a roadshowk 2017. október és 2018. február között kerültek/kerülnek megrendezésre.

A társadalmi innovációs versenyen (roadshow) részt vevő iskolák:

  • Budapesti Gazdasági SZC Békésy György Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája – Budapest
  • Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Neumann János Számítástechnikai Szakgimnáziuma – Budapest
  • Budapesti Szakképzési Centrum Keleti Károly Közgazdasági Szakközépiskola – Budapest
  • Vajda János Gimnázium és Szakgimnázium – Bicske
  • Szent Bazil Görögkatolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium – Debrecen
  • Andrássy György Katolikus Közgazdasági Szakgimnázium és Gimnázium – Eger
  • Nyíregyházi SZC Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakgimnáziuma és Kollégiuma – Nyíregyháza
  • Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma – Nyíregyháza
  • KRK Szilády Áron Gimnázium és Kollégium – Kiskunhalas
  • Ráckevei Ady Endre Gimnázium – Ráckeve

Az iskolai előadásokon részt vett társadalmi vállalkozók:

  • Dvarieczki Bálint – Alko-Soft
  • Széplaki Sándor – Békési Produktív Szociális Szövetkezet
  • Pataky Tímea – Nézz Más Szemmel Nonprofit Közhasznú Kft. – Vitality Wellness
  • Réti Éva – Réthy Fashion
  • Jagri Ádám – Ceglédi Mindennapi Kenyerünk Szociális Szövetkezet
  • Tsík Sándor – Csimota Könyvkiadó

Az eddigi Roadshowk alkalmával közel 1300 fő diákot értünk el, akik részt vettek a foglalkozásokon. Az iskolai előadások még nem értek véget, hiszen még három előadás hátra van februárig, így ez a szám növekedni fog.

Néhány visszajelzés a programról:

„A Mi iskolánk most vett részt először a programon, Tanárnő mondta, hogy a foglalkozásokon csapatban dolgozunk együtt és előadásokat hallgathatunk meg. Az előadás során sok új információt hallottam a társadalmi vállalkozásokkal kapcsolatban, hasznosnak tartom a programot.” (Diák, Nyíregyházi SZC Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakgimnáziuma és Kollégiuma)

„ Az iskolánkban én közgazdaságtant tartok, ebben az évben váltottam iskolát, az NN programon már tavaly is részt vettünk a korábbi iskolámmal. Idén a váltás után úgy gondoltam, hogy ez lesz az első program, amit szeretnék a diákok felé eljuttatni. Azt tapasztaltam, hogy annak ellenére, hogy ez egy új dolgot volt itt az iskolában, befogadóak voltak a diákok. Első körben kisebb osztállyal vettünk részt a programon, de a foglalkozásokra én is beültem, így szeretném majd több osztálynak bemutatni ezt a programot.” ( Pedagógus,
Budapesti Gazdasági SZC Békésy György Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája )

„Az idei tapasztalatok azt mutatják, hogy évről – évre egyre több iskola vesz részt a programon, egyre nyitottabbak az iskolák a program felé, illetve van olyan iskola, aki szinte már hagyományként, minden évben csatlakozik a programhoz. Az előadók pedig örülnek a felkéréseknek, mert ők is fontosnak tartják, hogy a fiatalok megismerjék az ő munkásságukat. Ugyanakkor Nekik ez egy új terep, hiszen a többségük ekkor találkozik nagyobb hallgatósággal.” ( Melter Helga, Junior Achievement Magyarország, program koordinátor)