AXA – ZsebpénzÜGYESEK Program

Projekt partner: AXA

Időtartam: 

Célcsoport: alsó tagozatos diákok

Célkitűzés: az általános iskolás diákok pénzügyi tudatosságra nevelése

Projekt koordinátor: Kovács Ildikó

Elérhetőségek: kovacs.ildiko@ejam.hu

Újabb okleveles ZsebpénzÜGYESEK

Lezárult a ZsebpénzÜGYESEK program a budapesti XIII. Kerületi Pannónia Német Nemzetiségi Kétnyelvű és Angol Nyelvet Oktató Általános Iskolában is. Néhány kép a foglalkozásokról és a kis “pénzügyesekről”.

“Nagyon jól éreztem magam a programban és úgy láttam, hogy a gyerekek is élvezték és hasznosnak találták. (…) A gyerekek tanultak az elhangzottakból, jó volt az anyag felépítése és mindannyian élveztük a programot! Reméljük jövőre lesz folytatása és ismét tudunk csatlakozni”!

P.Bea

XIII. Kerületi Pannónia Német Nemzetiségű Kétnyelvű és Angol Nyelvet Oktató Általános Iskola

ZsebpénzÜGYESEK

Darus Utcai Magyar-Némettannyelvű
Általános Iskola

Budapest 

A budapesti Darus Utcai Magyar – Német Kéttannyelvű Általános Iskola 3.a osztályos tanulói Szuromi Csilla AXA önkéntes és tanítónőjük Sztanóné Barta Mária segítségével sajátíthattak el számos hasznos ismeretet zsebpénzük kezelésével kapcsolatosan. A gyerekek nagyon élvezték a változatos foglalkozásokat, ahogyan erről Csilla, az AXA önkéntese is beszámolt:

„A gyerekek nagyon nyitottak és érdeklődőek voltak. Ennek valószínűleg az is oka volt, hogy sokkal szabadabb órák voltak ezek, mint amihez szokva vannak.

Kivétel nélkül mindenki aktívan részt vett a feladatokban. Elképesztő mennyiséget tudnak beszélni, így az időgazdálkodás komoly feladat volt. Élvezték a játékokat és ami külön jó érzés volt, odafigyeltek egymásra.

Úgy vettem észre, hogy elég sok információjuk volt már eddig is a pénzről, illetve a pénz felhasználásának módjairól. Bár általában azt halljuk tőlünk, hogy mi mindent szeretnénk megvenni/vetetni, jó volt látni, hogy sokan nagyon tudatosan bánnak a saját zsebpénzükkel, illetve, hogy a nem megvásárolható dolog is komoly szerepet kapnak az életükben, nemcsak a pénzről szól minden„

Pénzügyi ismeretek 3.-4. osztályos gyermekek részére

ZsebpénzÜGYESEK

XIII.
Kerületi Pannónia Általános Iskola

A budapesti XIII. Kerületi Pannónia Német Nemzetiségi Kéttannyelvű és Angol Nyelvet Oktató Általános Iskolában is gőzerővel haladnak a tanulók a ZsebpénzÜGYESEK programmal Czeizlerné Pécsi Ildikó tanárnőnek és Pálinkás Bea AXA önkéntesnek köszönhetően.

Miután a „háromdések” megismerkedtek a pénzjegyekkel, pénzérmékkel megérkeztek a zsebpénz témaköréhez. A kis „pénzügyesek” nagyon tudatosan gondolkodnak a pénz felhasználását illetően és kiemelkedő szociális érzékenységről tettek tanúságot, hisz nagyon gyakran felmerült az adományozás, jótékonykodás, kórház  stb.

Amikor a pénz szerepe jött szóba újabb sok – sok pozitív meglepetéssel szolgáltak a gyerekek, a három kívánság esetén nem anyagi jellegű dolgok jöttek elő. Általános volt a vélemény, hogy a pénz nem minden és vannak sokkal fontosabb dolgok az életben.

ZsebpénzÜGYESEK
Mit tanultam a program során?

Megérkeztek az első tanulói visszajelzések a ZsebpénzÜGYESEK projekttel kapcsolatban. Örömmel jelenthetjük, hogy a foglalkozások nagyon pozitív visszhangra találtak a 9 – 10 évesek körében, akik sok – sok hasznos ismerettel gazdagabban zárták le a programot. A budapesti Rózsakerti Demjén István Általános Iskola 4. b osztályos tanulói az alábbi gondolatokkal búcsúztak el Kun Zoltántól, az osztályukba látogató AXA önkéntestől.

Ebből a fontos 6 órából azt tanultam meg, hogyan bánjak a pénzzel, hogy mi a “szükség” és mi az “igény” és a fontos dolgokat és ellenállni az értéktelen holmiknak, én rengeteget tanultam, és egy életen keresztül tudni fogom ezt. Remélem más is megtanulhatja ezt. (Norbi)
Azt tanultam ezeken az alkalmakon, hogy érdemes megtakarítani, érdemes előbb arra költeni, amire szükségünk van és utána az igényeinkre.
(Miklós)
“Ebből a programból megtanultam, hogy nem kell elsősorban minden játékot megvásárolni. A pénznek mekkora az értéke, és hogy mit érhetünk el a pénzzel? …hogy mit igényelünk és mi szükséges? Mennyit adnak a boltba vissza és hogy kell kerekíteni?”
(Noémi)
Mindig spóroljunk, ne hagyjuk magunkat, hogy valaki meggyőzzön, hogy több pénzt költsünk; mi létfontosságú, mi nem; ne mindig a drágára költsünk!
(Márton)
Megtanultam,  hogy nem kell minden nap a pékségből kakaós csigát hozni a suliba. Ha táborba megyek a boltba nem kell elkölteni cukorkára. MERT FELESLEGESEN NEM KÖLTÜNK SEMMIRE.” (Réka)