Arconic – Építsd a karriered!

Projekt partner: Arconic – Köfém Kft.

Időtartam: 

Célcsoport:  15-18 éves

Célkitűzés: STEM készségek fejlesztése

Projekt koordinátor: Melter Helga

Elérhetőségek: +3630 9960359; melter.helga@ejam.hu

STEM készségek 

Program célja: Az átfogó tananyag célja, hogy közelebb hozza a pályaválasztás előtt álló fiatalokhoz a természettudományos, műszaki, mérnöki pályákat és segítse őket saját készségeik és tudásuk felismerésében. Ezáltal nem csupán ezekről a területekről lesznek átfogóbb ismereteik, hanem nagyobb valószínűséggel fogják választani ezeket a szakterületeket és sikeresen építhetik karrierjüket a jövőben.

JA Assembling Your Career felépítése:

Részei: bevezetés és 3 fő fejezet

  1. fejezet: Lehetőségek tárháza

Megismerni, hogy az adott karrierhez milyen végzettség, elvárások, érdeklődési terület, tudományágak és lehetséges területek kapcsolódnak. Tudományos szakterületek megismerése (természettudományok, műszaki, mérnöki és matematikai pályák). Képzési lehetőségek és elvárások különböző területeken, egyes területekhez tartozó foglalkozások. Milyen szempontokat érdemes szem előtt tartani a pályaválasztásnál: munkavégzés helye, körülmények, csapatmunka/ önálló munkavégzés, utazás, kommunikáció, idegen nyelv ismerete stb.

  1. fejezet: Játszd a szereped

Árnyékprogram szimuláció- 6 különböző szakember állásának, munkavégzésének megismerése

  1. fejezet: Lépések a siker felé

Az eddig tanultak alapján megtalálni, hogy az egyénnek melyik pálya a legmegfelelőbb (különböző feladatokon keresztül)

Fejlesztett készségek és kompetenciák:

  • munkavállalói készségek
  • gazdasági ismeretek
  • vállalkozói kompetenciák
  • pénzügyi kultúra
  • matematika
  • szövegértés
  • írás, fogalmazás
  • kommunikáció

Program eredménye:

A program végére a diákok

  • képesek lesznek átlátni és elmondani miért fontosak a STEM készségek a későbbi életükhöz, függetlenül attól, hogy hol élnek majd a jövőben
  • felfedeznek 2-3 olyan STEM területet, amelyet még alaposabban szeretnének megismerni a program hatására
  • fel tudják vázolni magukban azt, hogy jelen helyzetükből kiindulva , hogyan juthatnak el egy műszaki, természettudományos, mérnöki vagy matematikai pályára