Diákvállalkozások hazai vásárai és versenyei 2016/2017-es tanév

Diákvállalkozások Tavaszi Vására és Versenye

Fiatalok, innovatívak, divatot teremtenek, született marketingesek és még vállalkoznak is. A Junior Achievement Magyarország JAM - Citi Diákvállalkozás programjában lévő általános és középiskolás diákoknak egy év áll rendelkezésre, hogy megtanulják a vállalkozói élet mibenlétét.

A vállalkozói oktatóprogram célja, hogy 6 - 24 éves diákok egy évre megvalósíthassák az álmaikat és valós vállalkozást alapíthassanak. 

A diákvállalkozásoknak több alkalommal is biztosítunk bemutatkozási lehetőséget. Az idei tavaszi vásárnak és versenynek a megújult Shopmark (volt Europark) adott helyett. A szakmai zsűri döntése alapján középiskolás kategóriában a  The Billow csapata nyert, akik gondolva a fiatal lányokra – olyan táskát találtak ki, amely egyik oldalát felfújva, párnává alakul, így többé nem jelent gondot a földre, lépcsőre ülés, hiszen a táskapárna, megvéd mindenféle kellemetlenségtől.

A Junior Achievement szervezet európai felmérései alapján bizonyítást nyert, hogy az iskolában megszerzett vállalkozói tapasztalatok hosszútávon segítik a fiatalok munkába állását és kialakítja bennük a szükséges vállalkozói szemléletet, amely pozitív hatással van az egész ország gazdaságára.

Az év még itt nem ért végett, ugyanis május közepén a Diákvállalkozások Országos Versenyén azt a középiskolás csapatot keressük, akik a nemzetközi versenyen képviselik hazánkat. A kihívás tehát adott, kíváncsian váruk idén ki delegálhatunk a nemzetközi döntőbe.

Középiskola

Marketing & Sales díj

Mákvirág Kft.

Kocsis Pál Mezőgazdasági és
Környezetvédelmi SZKI
Kecskemét

Leginnovatívabb diákvállalkozás

B-Tech8

BMSZC Bolyai János Műszaki
Szakgimnáziuma és Kollégiuma,
Budapest

Legfenntarthatóbb diákvállalkozás

Mini Csemege

Dr. Entz Ferenc Mezőgazdasági
Szakképző Iskola és Kollégium,
Velence

Legjobb diákvállalkozás

The Billow

Alternatív Közgazdasági Gimnázium
Budapest 

 

Általános Iskola

Legjobb diákvállalkozás

Zumia

Munkácsy Mihály Általános Iskola és AMI

Marketing & Sales

Creative Cats Girls & Boys

Budapest XVIII. Kerületi Csontváry
Kosztka Tivadar Általános Iskola

Legegyüttműködőbb diákvállalkozás

Csodabogarak

Kádas György EGYMI

Kisújszállás

Közönség kedvencei

On-line kedvencek

Cardboard Crafters

 

Helyi közönség kedvencei

Business Band 2

 

 

Új helyszínen, új értékelési szempontok az idei Tavaszi Vásáron

Idén a volt Europarkben kerül megrendezésre a JAM - Citi Diákvállalkozások Tavaszi Vására és Versenye

Helyszín: Budapest, Europark (ami mostmár Shopmark), 1.emelet, Hervis mellett

Időpont: 2017.04.07, péntek (12:00-16:00)

A helyszín mellett az idei évben változtak az értékelési szempontok is. A szakmai zsűritagok azalábbi kategóriákban keresik a legjobb csapatokat.

Középiskola:

Legjobb diákvállalkozás: az a csapat kapja, aki mind a marketing, az innováció, az együttműködés és a fenntarthatósági szempontokból kiemelkedő eredménnyel szerepelt. A zsűritagok által legmagasabb pontszámot  vagy legtöbb kategóriában legjobbnak számító diákvállalkozás.

Marketing és sales: kiemelkedő marketing és sales technikák alkalmazása, social média felületek kihasználása, vevőkkel való kommunikáció és értékesítés. A díjat az a csapat kapja, akik ismerik és tudatosan használják az ismert marketing fogásokat, jelen vannak több social média felületen illetve a potenciális célcsoportjukat ismerik és meg is tudják szólítani.

Leginnovatívabb diákvállalkozás: újító, fejlesztő, újszerű termék vagy szolgáltatás. A díjat az a csapat kapja, akinek terméke vagy szolgáltatása egyedülálló/ritka a piacon, esetleg egy már meglévő üzleti gondolat újragondolásan alapszik. Fontos az egyediség, a szükséglet kielégítése és az innováció.

Környezeti fenntarthatósági díj: újrahasznosított / lebomló vagy környezeti fenntarthatóságnak megfelelő termékek/szolgáltatások. A díjat az a csapat kapja, aki figyelmet fordít a környezetére és a fenntarthatóság kérdésére.


Általános Iskola

Legjobb diákvállalkozás: az a csapat kapja, aki mind a marketing, az innováció, az együttműködés és a fenntarthatósági szempontokból kiemelkedő eredménnyel szerepelt. A zsűritagok által legmagasabb pontszámot  vagy legtöbb kategóriában legjobbnak számító diákvállalkozás.

Marketing és sales: kiemelkedő marketing és sales technikák alkalmazása, social média felületek kihasználása, vevőkkel való kommunikáció és értékesítés. A díjat az a csapat kapja, akik ismerik és tudatosan használják az ismert marketing fogásokat, jelen vannak több social média felületen illetve a potenciális célcsoportjukat ismerik és meg is tudják szólítani.

 Kiemelkedő együttműködés díja: az a csapat, akinek tagjai kiemelkedő együttműködésről és csapatszellemről tesznek tanúbizonyságot.

Különdíj:

Közönség kedvence díj: a programra érkező vendégek szavazata alapján leadott, legtöbb szavazatot kapó diákvállalkozás díja. A vásár legnépszerűbb diákvállalkozása.

 

Várunk mindenkit szeretettel pénteken, a Shopmark első emeletén!

 


 

A Sight Company meghódította Bécset is


Március 17-19. között került megrendezésre Bécsben a JA market Place Vienna nemzetközi diákvállalkozás vásár. A vásáron résztvevő  50 diákcég közül, 20 nemzetközi csapat árusíthatta termékeit, közöttük természetesen a JAM karácsonyi vásárának nyertese, a budapesti Sight Company. A pénteki érkezést követően a Sight kamerája már a tanári workshopon reflektorfénybe került, ahol bemutatásra került az ötletes termék, így alapozva meg a kellő figyelmet a másnapi vásárra.

Szombaton pedig már felgyorsultak az események: korai reggeli, utazás a helyszínre, standok berendezése, megnyító és már jöttek is a vásárlók. A helyszínválasztás ideális volt, hisz a Wien Mitte bevásárlóközpontban elhelyzkedésének köszönhetően rengeteg ember fordul meg.

A Sight standja esztétikus megjelenésének köszönhetően már messziről felkeltette a figyelmet, a Sight csapata pedig remek marketing és sales technikájának köszönhetően rendkívüli forgalmat bonyolított. Így utólag is gratulálunk a fiúknak: Huba Mátyásnak, Kárpáti Leventének, Angyal Mátyásnak  és mentoruknak Kovalcsik Tamásnak.

Amint az már más európai Junioros eseményeken is tapasztalható, itt is kiemelt szerepet kapott a társadalmi felelősségvállalás, az újrahasznosítás, fenntarthatóság és társadalmi problémákra való reagálás. Ennek tükrében a vásáron az alábbi kategóriákban osztottak ki díjakat:

Award for Sustainable Business:

Reallight Company:

A diákcég használt izzókat alakított át olajlámpásokká, amelyekhez dekoratív fából készült tartókat is biztosítottak. A lámpa bármely szobát hangulatossá varázsol fényével.

Fotók a vállalkozásról: itt

JA Alumni Entrepreneurship Award:

Olyan termék, amely szélesebb körű fogyasztási csoportot szólít meg, egy szűk kör helyett. Kiemelten foglalkozik az újrahasznosítás és fenntarthatóság kérdéseivel.

Holzgenuss: 

 Az osztrák csapat esztétikusan kialakított fából készült borosüvegtartó készítésével és árusításával foglalkozik.

Fotók a vállalkozásról: itt

Best Marketing & Sales:

Olyan csapatnak adták, akik kiemelkdeő csapatszellemről és marketing & sales technikáról tettek bizonyságot.

Seasons:

A bécsi csapat kézműves vegán és organikus kézkrémet, ajakbalzsamot és tusfürdőt kínált vásárlóinak.

Fotók a csapatról: itt

Best Pitch Presentation:

A vásáron bemutatott pitch előadások ( a vállalkozás összefoglalása 3 percben), szerkezeti és prezentációs technikájának szempontjai alapján választották a nyertes csapatot.

Venture Pad:

A brit diákcég agy kivételes vízálló, tépésálló és nem maszatolódó füzetet árusított, mellé pedig az űrtechnológiában alkalmazott tollat, amellyel bármilyen körülmények között lehet írni.

Fotók a diákvállalkozásról: itt

Most Innovative Product:

A leginnovatívabb termék, fontos az egyediség, szükséglet kielégítése és az innováció.

Döntetlen helyzet alakult ki, így két csapat is díjat kapott.

Vel Hjemme UB Norvégiából:

A cég terméke egy egyedi kis szerkezet, amelynek a segtíségével a szülők értesítést kapnak, ha kisiskolás gyermekük biztonságban hazaért az iskolából.

Bierkischtazüg Ausztria:

A csapat sörösrekeszekre illeszthető fa ülőkét és asztallapot készített, amelyet bármelyik partiban sikerrel használhatunk.

Fotók a diákvállalkozásról: itt

Best Overall Company:

A zsűri által legmagasabb pontot kapott diákvállalkozás.

Reallight Company:

A diákcég használt izzókat alakított át olajlámpásokká, amelyekhez dekoratív fából készült tartókat is biztosítottak. A lámpa bármely szobát hangulatossá varázsol fényével.

Fotók a diákvállalkozásról: itt

A jó hangulatban lezajlott díjátadót követően zárásképpen az osztrák Alumni szervezet egy szuper partival várta a fiatal vállalkozókat.

További képek a vásárról: itt

További képek a díjátadó ceremóniáról: itt

Az idei JAM Karácsonyi Vásár és Verseny idén is tele volt meglepetésekkel

 

Elérkeztünk idén is az egyik legjobban várt JAM-es eseményhez, az év végi JAM Karácsonyi Vásárhoz és Versenyhez. A Citi Alapítvány jóvoltából idén, több mint 50 diákvállalkozás illetve több, mint 40 pedagógus képzése történt meg szeptember óta és folytatódik tovább a jövőben is.

Az idei karácsonyi vásárunknak a KÖKI Terminál biztosította a helyszínt, méghozzá nem máshol, mint a II.emeleti rendezvényteremben. A helyszín milliője és frekventált elhelyezkedése remekól illeszkedett az esemény hangulatához és a megnyitó után sorra csábította a bevásárlóközpontban járókat - tegyük hozzá a diákvállalkozók is sokat tettek a nézelődők bevonzásáért, a pláza folyosói hamar megteltek a kisebb-nagyobb diákvállalkozókkal, ki-ki szórólapot, terméket tartva a kezében igyekezett felhívni a figyelmet az eseményre és persze saját vállalkozására, standjára.

A rendezvényre 27 diákvállalkozás érkezett el - voltak, akik már komplett standdal és arculati elemekkel érkezett a kora délelőtti órában, hogy elsőkként foglalja el helyét és kezdje meg standja díszitését. 

A vásár megnyitója után elkezdődött a munka és persze a vásárlókkal együtt megérkeztek a szakmai zsűri tagjai is. A zsűrizés alatt a diákok szívvel - lélekkel dolgoztak, mutatták be vállalkozásukat az érdeklődőknek illetve szakmai bezsélgetéseket folytattak egymással.

A tét a középiskolás diákok számára igen magas volt...hiszen a legjobb diákvállalkozás díjazottjának nyereménye, hogy csapatával együtt kijuthat a 2017-es tavaszi JA bécsi vásárára! 

Az eredmény a következőképpen alakult:

 

Általános iskola

Közönség kedvence

Zumia 

Munkácsy Mihály Általános Iskola és AMI,

Budapest

 

Legszebb stand

Decs Alsó - Bíborvég Általános Iskola,

Decs

 

Legjobb marketing

4 évszak - Kastélydombi Általános Iskola,

Budapest

 

Legjobb diákvállalkozás

Mozaik Rt. - Tabán Általános Iskola és AMI

Szeged

 

 

Középiskola

Legszebb stand

Mézédes Rt - Móricz zsigmond Református

Gimnázium,Szakgimnázium,

Kollégium és Általános Iskola,

Kisújszállás

 

Legötletesebb termék

WRU - Alternatív Közgazdasági Gimnázium,
Budapest 

 

Legjobb marketing munka

The BillowAlternatív Közgazdasági Gimnázium,
Budapest 

 

Legjobb eladó

Vakok Kézműves Kft. - Vakok Általános és

Speciális Iskolája, Budapest

 

Legjobb diákvállalkozás

Sight Alternatív Közgazdasági Gimnázium,

Budapest 

 

 

Gratulálunk a nyertes csapatoknak!

Köszönjük a KÖKI Terminálnak, hogy idén is támogatta rendezvényünket a helyszín biztosításával illetve a Centrum Tv-nek, akik a rendezvény ideje alatt interjúkat készítettek a diákokkal.

Külön köszönjük a meghívott zsűritagoknak és a Citi Alapítvány munkatársainak, hogy szakmai véleményükkel emelték a rendezvény színvonalát.