Gazdasági tanulmányiversenyek

gazdasági tanulmányjátékOrszágos tanulmányiversenyeinket középiskolások számára hirdetjük meg, mely több fordulós döntőkből áll. A verseny gyakorlatorientált, a résztvevő diákok szakmai tudását, kreativitását, rátermettségét méri fel. A többfordulós játékban részt vevő középiskolás diákok az alábbi feladatokban mutathatják meg tudásukat: projekttervezés, pályázatírás, gazdasági helyzetszimulálás, működő kisvállalkozás létrehozása, ezen kisvállalkozás elindításához és működtetéséhez tenderanyag készítése, munkaerőpiacon alkalmazható helyzetgyakorlatok.

Miért kihagyhatatlan lehetőség a Gazdasági verseny?

Mert

  • kipróbálhatod magad érdekes, játékos gazdasági feladatokban
  • társaiddal életre szóló barátságokat köthetsz
  • megismerkedhetsz a vállalkozások világával
  • kipróbálhatod magad vezetőként
  • játék közben tudsz tanulni

És mert azokat a készségeket tudod fejleszteni, amire a későbbi munkád során is szükséged lesz:

  • kommunikáció
  • csapatépítés
  • prezentációs készség
  • gazdasági ismeretek
  • önismeret
  • konfliktuskezelés
  • önállóság
  • kezdeményező készség
  • kreativitás

 

Próbálkozó vállalkozók Csongrád megyében 2011

 

Gazdasági Kalandjáték - 2011/2012

 

 

Gazdasági kalandjáték Tanulmányi Verseny Döntő

Magyar Nemzeti Bank – Antall József Konferencia Központ, Budapest

A csapatok a döntőben különböző szituációs gyakorlatokon keresztül önálló csapatmunkát, kreativitást igénylő feladatokat oldottak meg, üzletviteli döntéseket hoztak, és mutattak be a hallgatóság és a zsűri részére vállalkozásaik képviseletében.

"A versenyen a jövő vállalkozóit láthattuk, akik olyan gazdasági ismeretekről tettek tanúbizonyságot, amelyek a sokat látott zsűrit is lenyűgözték. A fiatalok ugyanis olyan új, kreatív megoldásokkal álltak elő, amelyek még tapasztalt vállalkozók munkáját is segíthetik. Erre a gondolkodásmódra azért van kiemelten nagy szükség, mert hazánkban a társas vállalkozások adják a gazdaság alapját - mondta Damjanovich Nebojsa a zsűri tagja, az allegroup.hu marketing igazgatója.”

 

A döntőbe jutott csapatok: (a csapatok promociós filmjei a vállalkozások nevére kattintva elérhetőek hamarosan)

Aqua Agriensis Bt.
A pálinka út, a bor utak mintájára jött létre. Az országban az első ilyen jellegű kezdeményezések között vagyunk jelen.
Ennek keretében méltó körülmények között, szakértő vezetéssel, helyi ételek társaságában kóstoltatják az érdeklődők végig a régió illetve az adott főzdék legjobb párlatait.

EnviCo Kft. –

Egy élhetőbb jövőért

Az EnviCo Kft. profilja a megújuló energiaforrások otthoni felhasználásának elérhetővé tétele, valamint rezsitanácsadás. Lehetővé tesszük ügyfeleinknek, hogy otthonaikat vagy irodáikat környezetkímélő technológiák felhasználásával üzemeltethessék elérhető áron.

KEREK PEREC Kft. -  „Minden napra
egy falatnyi boldogság”

2010. június 13. napján alakult meg 5 vállalkozó munkájából.
A vállalkozásunk hazai és minőségi alapanyagokból állítja elő a legkülönfélébb pékárukat, amelyeket saját üzleteinkben árulunk. Célkitűzésünk, hogy a környezettudatosságot népszerűsítsük. Fontosnak gondoljuk, hogy minél nagyobb választékot biztosítsunk a vásárlók számára.

Malacságok
Bt.
 

Vállalatunk 2011. novemberében kezdte meg működését, betéti társaság formájában. Az alapító tagok diákok, akik diáktársaiknak való gyakorlathely biztosítása céljából alapították a társaságot. A cég fő tevékenysége a sertéshús feldolgozás, további tevékenysége pedig a kész termékek saját boltban és büfében történő értékesítése.

 Manage Trans Kft. -  

A jövő mi vagyunk!

Vállalkozásunk a Manage Trans Kft. 2009. január 1-jén kezdte tevékenységét szállítmányozás és fuvarszervezés körében. Cégünk a külföldi Vagi Logistic GmbH társvállalataként indult, majd 2010. január 1-jétől a német cég leányvállalataként működünk tovább.

 

 

MindÖrökké Kft

Lisztet veszünk, tojást veszünk,
Ezeket mind elkeverjük.
Nyújtjuk, vágjuk, csavarintjuk,
Kis tasakba csomagoljuk.
Cérnametélt, csavart csiga,
Kerüljön az asztalokra.
Háziasszony keze alatt
Finom étek bármikorra.
Ismerik már közel, s távol
Azt, ki ily csodát varázsol.
Rendelését várja már:
A MindÖrökké Tésztagyár.
 ŐrülTech Kft.
Messze földről érkezünk,
A salgótarjáni Közgé a székhelyünk.
Történetünk öt éve kezdődött,
Mikor az ŐrülTech napja eljött.
Termékünk a sapkafon és high flat shoes
Csupa csodálatos és modern cucc.
Kifejlesztettük a mandrive-ot,
Ami lassanként felváltja a pendrive-ot.
A médiával a szerződéseket megkötöttük,
A konkurens cégeket elsöpörtük.
Hosszú utat jártunk be,
de végül itt vagyunk a döntőben.
Már készülünk a versengésre
Az utolsó nagy megmérettetésre.
 Táltos-Forrás Bt.

A 2007-es JA-YE Europe Company versenyen diákokként elért sikereink után, 2011. áprilisában megalapítottunk a Táltos-Forrás Bt-t, amelynek fő tevékenységei a gyógy-lovagoltatás, egy gyógyfürdő, továbbá egy panzió és étterem működtetése. Különböző kezeléseinkkel, elsősorban a gyógyulni vágyók segítése a célunk, hiszen ez nekünk is örömet okoz.

 

 

A Gazdasági kalandjáték tanulmányi verseny döntőjének zsűritagjai:

Siposné Magony Mária vagyok. Sok-sok évig tanárként – büszke „Ker-vendesként”, majd Szászosként, később Krúdysként előbb és utóbb Szegeden, közben Budapesten, megalakulása óta a JAM „külsős” támogatójaként tanulóknak próbáltam gazdasági szemléletet alakítani, tudást, tapasztalatot, gyakorlatot átadni, hogy ezen keresztül is legyen kerek számukra és persze számomra is a világ.

Most nem tanítok fiatalokat (legfeljebb időnként iskolarendszeren kívüli képzésben), de a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamaránál szakképzési tanácsadóként nem szakadtam el a fiatal korosztálytól, itt is a szakmai képzés szolgálatában állok. Munkám lényege a gyakorlati képzés tanulószerződéses rendszerben történő működtetésének segítése, a vállalkozások képviselői és a tanulók közötti együttműködés támogatása.

A gyakorlatban szerzett tudás szerencsére egyre inkább felértékelődik. Jó lenne, ha a gazdálkodó szervezetek olyan képességek birtokában bocsátanák ki a náluk szakmát tanuló fiatalokat, amelyeket igényel, elvár és elismer a munkaerőpiac.

Feltettem magamnak ezt a kérdést is: Miért fontos nekem a JAM?

- mert azonosulni tudok a céljaikkal,
- mert vallom, hogy a tanulókat az iskolapadon kívül sok-sok lehetséges impulzus, helyzet, gyakorlat formálja, amelyhez a Juniorosok kemény, elkötelezett munkával járulnak hozzá, és én ezt messzemenően „díjazom”,
- mert az időt, mint fontos erőforrást kezelik: tudják, hogy nem lehet elég korán kezdeni a gazdasági szemlélet formálását, ezért ott vannak az iskolákban kicsiknél és nagyoknál egyaránt,
- mert programjaik ezzel a bennem megfogalmazódó szlogennel fejezhetők ki leginkább:

„Helyzetbe hozlak, add hozzá a benned rejlő alkotóerőt.”

Ugye Te is jól érzed magad ilyen környezetben, ilyen kollegákkal…

Vaskó Renáta, tanácsadó, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, Miniszteri Kabinet

Ifjúságpolitikával foglalkozni - vagy úgy is mondhatnám, hogy - a fiatalok boldogulásáért tevékenykedni igazán hálás feladat. Egyben megtisztelő, hogy a korosztály tagjaként felelősségteljes munkakörben járulhatok hozzá a felnövekvő generációk érdekeinek érvényesítéséhez.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium gondozásában futó Új Nemzedék Jövőjéért Program szakmai felügyeletét és koordinációját látom el. Munkámból kifolyólag nap mint nap izgalmas kihívásokkal szembesülök, és sok lelkes, a közösségért tenni akaró fiatallal találkozom. Biztos vagyok benne, hogy ez nem lesz másként a Gazdasági kalandjáték döntőjén sem – már ami a zsűri
feladatával járó kihívást és a döntőbe jutott csapatok lelkes fiataljait illeti.

Damjanovich Nebojsa, marketing szakterület vezető, allegroup.hu Kft.

"Damjanovich Nebojsa a hazai online marketing egyik meghatározó szereplője” – Világgazdaság, 2009.

Marketing tanácsadóként tevékenykedik 2001-től. Ügyfelei körében szerepelnek különböző nagyvállalatok országszerte.

Két saját könyve van, az "Email marketig" és a "Keresőmarketing". Közös szerzőkkel a HVG kiadásában jelentette meg a „Blogvilág” című könyvet, illetve szakmailag lektorálta John Battelle „Keress" és Dr. Eszes István "Digitális gazdaság" című könyveket. 
Szakmai cikkeket és tanulmányokat publikál a magyar és angol offline és online médiában.

2011. októberétől az allegroup.hu marketing igazgatója. Az allegroup.hu Kft. Magyarország vezető e-kereskedelmi vállalata. Tagja a két piacvezető aukciós oldal, a Vatera.hu és a TeszVesz.hu, az Apród.hu apróhirdetési oldal, a Lealkudtuk.hu akció gyűjtő site, valamint a grando.hu, az ország legnagyobb online plázája.

 

Molnárné Bánfalvi Ágnes, program menedzser, Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány

A gazdasági világ színterén, csakúgy, mint az élet többi területén, a fogyatékos fiatalokat ugyanazok a jogok és lehetőségek illetik meg, mint nem fogyatékos társaikat. A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány Oktatási és Képzési Programirodájának munkatársaként feladatom a közoktatásban és szakképzésben tanuló fogyatékos diákok és családjuk támogatása. Komoly munkát fektetünk a szülősegítő szolgáltatások fejlesztésére, a fogyatékos gyermekek, tanulók számára tanórán/tanórán kívüli, szabadidős vagy rehabilitációs/terápiás jellegű tevékenységek támogatásra is. Hiszek benne, hogy az ilyen alkalmak nagymértékben hozzájárulnak a fogyatékosságügy minél szélesebb körű társadalmi elfogadottságához.

Szalay György, Pénzügyi kultúra központ vezetője, Magyar Nemzeti Bank

Közgazdász. 1991-1997 között a Magyar Hitel Bank Rt. elemző munkatársa, közgazdasági, üzletpolitikai és kontrolling területeken szerzett szakmai tapasztalatot.

1997-től áll a Magyar Nemzeti Bank alkalmazásában, ezen belül 1997-2002 között a Bankfőosztály munkatársaként hazai kereskedelmi bankok helyszínen kívüli ellenőrzési tevékenységében működött közre. 2002-2006 között a Pénzügyi Stabilitási szakterület közgazdasági elemzőjeként a lakossági üzletág rendszerszintű elemzésével, valamint a nem banki pénzügyi közvetítők (elsődlegesen nyugdíjpénztárak, pénzügyi vállalkozások) szektor szintű helyzetértékelésével foglalkozott.

A hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztését célzó programokkal 5 éve foglalkozik. 2007-ben projekttagként, 2008-2010 között a Kommunikáció szakterületen belül működő Pénzügyi kultúra központ munkatársaként, melynek vezetését 2010. novemberétől látja el.

 

A Gazdasági kalandjáték tanulmányi verseny döntőjének támogatói: 

 

 allegroup.hu Kft.
 Magyar Nemzeti Bank
 ContiTech Rubber Industrial Kft.


  
 Magyar Suzuki Zrt.
 HVG Kiadó Zrt.
 Mars Incorporated
     
   
Csongrád Megyei
Kereskedelmi és Iparkamara

 

2012-03-01   A Gazdasági kalandjáték tanulmányi verseny III. fordulójának értékelése lezajlott -a döntőbe jutott csapatoknak gratulálunk!

Az értékelők összesített véleménye:

GRATULÁLUNK, remek munkát végeztetek!

 

Az értékelők részletes véleménye:

"... minden csoport alapos munkát végzett, és érdekes megoldások születtek. A csapatok többsége összehangolta a rendezvényeit, és reális, megvalósítható tervek készültek…”

 

"… a JAM felkérésének, miszerint legyek az országos gazdasági tanulmányi verseny egyik értékelő zsűritagja, nagy örömmel tettem eleget immár harmadik éve. Mindig hatalmas élmény olvasni a létrejövő vállalkozásokat, azok fejlődését, az újabbnál újabb ötleteket és megvalósítási terveket. Az idei évben örömmel láttam, hogy sok vállalkozás visszatért olyan hagyományos szakmákon, termékeken, szolgáltatásokon alapuló vállalkozások működtetéséhez, amelyeket talán nem hangsúlyozunk eléggé, de az egészséges életmód, a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem szempontjából nagyon is fontosak. A III. forduló során díjaztam minden olyan kreatív ötletet, amit részletesen kidolgozott megvalósítási és költségvetési tervvel alá tudtatok támasztani, ügyelve a formára és a stilisztikára. Sok csapat szépen átgondolt folyamatokat, terveket készített, de akadtak olyanok is, akiknél valamely említett elem hiányos volt, vagy nem volt kellően kifejtve, esetleg a formai szempontoknál veszítettek pontokat. Számomra egy átgondolt és részletesen kidolgozott ötlet többet ért, sok kidolgozatlannál…”

 

"… Nagyon sok kreatív ötlettel találkoztam ebben a harmadik fordulóban is. Ahogy olvastam a pályázati anyagokat, az ötlött fel bennem, hogy az igazi cégeknek, amikor az oktatás területén szeretnének CSR tevékenységet folytatni, benneteket, diákokat kellene elsősorban megkérdezniük, hiszen így biztos sikert könyvelhetnének el a társadalmi felelősségvállalás terén. A legtöbb pályázatnál nemcsak az ötlet, hanem a kidolgozás, a logikai okfejtés és maga a forma is színvonalas munkát mutatott. Ezek olvasása közben nem kellett visszalapozni, nem kellett újra elolvasni az adott részeket, mert egyértelműen kiderült mindaz, amit ebben a szűk öt oldalban ki kellett fejteni. Nagyon fontos egy pályázatnál, hogy a bírálóban az előbb említett benyomást keltse, mert ahogyan itt is minden esetben, az ötlet nagyszerű volt, mégsem sikerült azt mindig „jól eladni”. Vagy azért, mert nem volt megfelelő tagoltságú a szöveg; vagy azért mert folyton ugyanazok, illetve hasonló mondatok ismétlődtek a különböző részekben, ami kissé nehézkessé tette az értelmezést; vagy azért, mert nem volt elég alaposan átolvasva, hemzsegett helyesírási hibáktól és elütésektől; esetleg az illusztrációk voltak túlzsúfolva, rossz helyre kerültek, nem voltak összhangban a pályamunkával. A másik dolog, ami miatt néhány esetben szívfájdítóan alacsony pontszámot kellett adni, az a cégek nagyságához viszonyított irreálisan magas CSR költségek voltak. Többen nagy túlzásokba estetek, ami megkérdőjelezte a projekt megvalósíthatóságát, valamint a valósághűségét. Mindezt figyelembe véve, születtek jó és még jobb eredmények. A jóknak itt véget ér a verseny, de nem kell szomorkodniuk, mert a nagyszerű teljesítményük elismerést érdemel. Akik viszont jobbak voltak a jóknál, azok számára további sok sikert kívánok, hogy a döntőben is hasonló kreativitással és céltudatossággal tudják megoldani a feladatokat…”

 


Információk a döntőről:

A döntő Budapesten kerül megrendezésre, amelynek helyszíne: Magyar Nemzeti Bank, Látogatóközpont (1054 Budapest, Szabadság tér 8-9.)
Minden csapat 5 fő diákból és 1 fő felkészítő tanárból áll. Természetesen a csapattal kísérők, szurkolók jöhetnek a versenyre. (Kérjük előre jelezni az érkező szurkolók számát, nevét is!)
Kérjük a döntős csapatokat, hogy a letölthető regisztrációs lapot, amely a döntőre szól, küldjétek vissza 2012. március 13-ig.

Előzetes feladatok:

1. Készítsetek egy promóciós anyagot (reklámfilm, rádiós hirdetés, plakát) vállalkozásotokról. Az elkészült anyagot, 2012. március 26-án 12.00-ig töltsétek fel a JAM facebook (üzenőfalára) oldalára http://www.facebook.com/pages/Junior-Achievement-Magyarorsz%C3%A1g-JAM/234986049928063, így könnyedén megismeritek versenytársaitokat is.
Ezután pedig kezdődhet a LÁJK és Megosztás gyűjtése!
2. Küldjetek egy rövid, max. 300 karakterből álló bemutatkozást (1 db fényképpel) vállalkozásotokról. Beküldési határidő, és cím: 2012. március 20., annus.melinda@ejam.hu

2012-01-31      Megjelent a Gazdasági Kalandjáték tanulmányi verseny III. forduló feladata.  
2011-12-13      Megjelent a Gazdasági Kalandjáték tanulmányi verseny II. fordulójának versenyfeladata.  Letölthető 
2011-11-15      Megjelent a Gazdasági Kalandjáték tanulmányi verseny I. fordulójának versenyfeladaat. Letölthető 
2011-11-03      Korábbi évek versenyfeladatai - tájékoztatás képpen az alábbiakban elérhetőek.

 

 

 

 

Keresd fel tanárodat, barátaidat, és nevezzetek be még ma!


Ha kérdésed van hívj a 06-62/552-858-as vagy a 06-30/996-03-59-es telefonszámokon,

vagy írj az info@ejam.hu email címre!